29 Kasım 2010 Pazartesi

Türkiye'de Eğitim-Öğretimdeki Asıl Problem Nedir?

Sürekli değişen sınav sistemleri
Bir türlü karar kılamadığımız öğretim yöntemi
Öğretmenlerin eğitim-öğretim süreci devam ederken atanmaları
Öğretmen yetiştirme konusundaki karar veremeyişlerimiz. 40 günde bile öğretmen yaptık, denemediğimiz absürtlük kalmadı diyorum ama her defasında yeni birşey bulunabiliniyor.
Öğretmen maaşlarının diğer meslek grubu memurlarına göre sıralamadaki yeri.
Ders kitapları, müfredatlar
Sayısını bilemediğim okul türü çeşitliliği
Okulların sundukları ile, üniversite girişi için öğrenciden istenenlerin birbirinden farklı olması vs vs
Cevabını aradığım, bu sorunlara ayrı ayrı mı bakmalıyız, yoksa tüm arızalar tek bir sorundan mı kaynaklanıp çıkıyor?

Eskiden bir acayiplik gördüğümde bu böyle olmaz, nasıl şunu şunu düşünemezler derdim. Okuduklarım, duyduklarım, izlediklerimden sonra meğer aslında neler  düşünülüyormuş, o kadarını da düşünemeyen benmişim diyorum. Eğitim-öğretim sistemimizden  herkes bu kadar şikayet edip yakınırken, kişilere ve zamana bağlı olmadan sürekli aynı durum devam ediyor. Şeytan diyor ki eğitim-öğretim faliyetlerinde herşey kasıtlı olarak bir keşmekeşin içine, bir düzensizliğe itiliyor, hiçbirimizin memnun olmadığı bu durum aslında bilinçli oluşturulan bir sonuçtur.
Hadi ordan sen de...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder