3 Ekim 2013 Perşembe

Balkan Seyahatim

Benim Rotam
İstanbul'dan uçakla Belgrad - Saraybosna - Mostar - Herceg Novi (Budva olarak planlamıştım) - Üsküp ve İstanbul'a uçakla dönüş. 6 gece 7 gün süren seyatimde şehirler arası geçişleri otobüsle yaptım. 
Belgrad gidiş Üsküp dönüş uçak biletlerini aldıktan sonra rotayı ve nerelerde kalacağımı netleştirdim. 2 gece Belgrad'da (yeterli), 2 gece Saraybosna'da (yeterli), 1 gece Mostar (şehri görmek için bir kaç saat yeterli ama 2 gece kalmayı tercih ederdim), 1 gece Karadağ'da kalıp sabah Üsküp'te olacak şekilde yola çıkacak ve uçağımızın havalanacağı akşam üstüne kadar da Üsküp'ü gezecektim. Karadağ'a kadar ki bölüm (Belgrad-Saraybosna-Mostar) ile ilgili internette yeterli bilgi edinebildim. Kalacağım otelleri de seyahat öncesinde internetten satın aldım. Fakat seyahat siteleri ve bloglardan Bosna-Hersek'ten Karadağ'a nasıl geçeceğime dair bir bilgi edinemedim. Saray-Bosna ile Karadağ komşu ülkelerdi nasılsa geçiş vardır, gidince ordan öğreniriz diye düşündüm. Buradaki belirsizlikten dolayıda Karadağ'da bir otel satın almadım, iyiki de satın almamışım.















Balkan Seyahati Yapmak İsteyenlere,


  • Otobüsler eski, hatta bir kısmı çok eski.
  • Büyük şehirlerin yakın çevresi hariç yollar bir gidiş bir geliş olmak üzere iki şeritli. Ayrıca Belgrad yakınları hariç, oldukça dağlık bir bölge ve yollar çok çok kıvrımlı. Dolayısıyla iki nokta arasındaki seyahat süresi için tahmininizi 2 ile çarpın.
  • Sınır geçişlerinde fazla bir bekleme olmuyor. Herhangi bir problem ile karşılaşmadım.
  • Yemekler ucuz ve lezzetli. Özellikle Bosna-Hersek'e yemek yemek için bile gidilebilir.




Balkanları nasıl gezebilirim diyenlere,
Ben kolay yorulmam diyenler için

  • ve yeşil pasaportu olanlar (Yunanistan yada Bulgaristan'dan geçiş için) kendi araçları ile karayolundan gitmeyi düşünebilir
  • gidiş ve dönüş uçak biletinizi aynı noktadan alıp, araç kiralayarak dolaşabilirsiniz. Gidiş bi şehir, dönüş başka bir şehirden yapılacaksa araç kiralamak ekonomik bir seçenek olmaz. Çünkü aracı farklı bir noktada teslim etmek oldukça pahalı oluyor.
  • benim gibi gidiş bir şehir, dönüş ayrı bir şehirden bilet alıp otobüsle geçişerinizi yapabilirsiniz. Bazı hatlarda tren de var. Ama otobüsle gitmek büyük şehirlerin yakınlarında ya da geçiş güzergahındaki bir çok güzel yeri atlamanıza sebep olur.
Yol tutanlar yada yol yorucu olur diyenler için
  • Balkanlardaki bir çok noktaya uçuş var. Bir kaç günlüğüne de olsa gidip şehrin tadını çıkarıp dönebilirsiniz
  • gidiş-dönüşü aynı şehirden yapacak şekilde uçak biletinizi alıp, araç kiralamayı ordan yapın. Keyfinize vaktinize göre dolaşın. Bölgelere bölüp bir kaç seyahatte de Balkanları gezebilirsiniz.
Hangi yolu tercih ederseniz edin tekrar gitmek isteyeceksiniz.



Otobüs ile Şehirler Arası Yolculuk Süreleri,

Belgrad'dan Saraybosna'ya yaklaşık 8 saat
Saraybosna'dan Mostar'a 2,5 saat
Mostar'dan Herceg Novi(Karadağ)'ye 4 saat

(!) Mostar'dan Karadağ'a sadece Herceg Novi şehrine otobüs seferi var. Sabah ve akşam Dubrovnik (Hırvatistan) üzerinden gidiyor, vize gerekiyor. Öğleden sonra saat 2'de ise Hırvatistan sınırlarına girmeden Trebinje sınır şehrinden Karadağ'a geçiyor, dolayısıyla vize gerekmiyor.

(!) Herceg Novi'den Üsküp'e akşam 5'de bir otobüs var. Ertesi günkü sefere yer yok denildiği için Karadağ Budva'da kalma planım suya düşmüştü. Herceg Novi-Üsküp arasını otobüsle gidecekseniz erkenden biletinizi temin edin, fazla sefer olmadığından yer sorunu yaşayabilirsiniz.

Herceg Novi- Podgorica arası 3,5 saat
Podgorica-Üsküp arasını Kosova üzerinden geçiyor ve yaklaşık 12 saat

Podgorica'dan Üsküp'e giden otobüs de Herceg Novi'den gelen otobüsmüş. Bir gün önce yer yok denilmişti, ertesi gün Podgorica'dan bilet alabildik. Herceg Novi'de bilet bulamayınca Podgorica'ya alternatiflerim artabilir diye geçtim.


1 yorum:

  1. mostar - herceg novi arası fiyat ne kadardı? herceg novi - üsküp arası fiyat ne kadardı?

    YanıtlaSil