28 Ocak 2011 Cuma

Batman'da Birinci Dönem Bitti

İlk dönem bitti...
Bunu özetlemeye çalışmaya gerek var mı bilmiyorum elbet.
Yine de söyleyebileceğin birkaç birşey varsa da durma!
Sizlerede oluyor mu bilmiyorum ama, hep birşey açıklama çabasına girdiğimde daima en önemlilerini atlayıp unutacakmışım gibi geliyor.
Belki zaman zaman unutup atlıyorumda ama bunun daha çok, oluşturduğu baskı kısa ve anlaşılmaz laflarla yarım bişeyler yapmaya sebep oluyor.
Bir odaya ilk girdiğinizde alışık olmadığınız şeyler, özellikle olumsuz temalar dikkatinizi çeker. Eğer varsa (aslında) yada eğer böyle bir endişe taşıyorsanız, tereddütlüyseniz...Çünkü hayallerle, aşkla gittiğiniz bir yerse olumsuzluklarıda görmez hayallerinizin içinde olmanın keyfini yaşarsınız. Aşkla gidipte bu keyfi duyup yaşayamayacağınız bir yer varsa burası İstanbul olmalı. İstanbul daha çok... konu dağılıyor galiba.
Batman öyle aşkla, koşarak gelinen yerlerden değil. Böyle gelen var mıydı duymadım. Ben de tereddütlerle geldim, dolayısıyla önce olumsuzluklar gözüme gözüme giriyordu. İlk başlarda gün içinde daha çok öfke hissediyordum. Bu öfkede İl Milli Eğitim'de işini bilmeyen yada öyle gibi davranan, oraya muhabbet edip çay içmek için atandıklarını zanneden memurların katkısı da az değildi. Herkese kendi doğusu Doğu geliyordur belki ama yine de en doğru şekli benimkiydi bence. Bunu Bir Batman Gününden / Batman İzlenimlerim başlıklı yazıda  bahsettiğim yan koltuktaki Batman'lı yol arkadaşımın dedikleriyle destekliyorum.
Burda öfkelendiğim şeylerden tek tek bahsetmeli miyim şimdi, sanırım hayır. Yazıya başlarkenki niyetim daha çok burada tanıdığım güzel insanlara, arkadaşlıklarına teşekkür etmek içindi. Öğretmen arkadaşlarıma, öğrencilerime, servisçi Alattin abiye... Oda arkadaşım Ergün Bey'ede tabi. Ergün Bey'le sanırım farkında olmadan akşamları bir terapi programı başlatmıştık kendi kendimize. Gün içinde karşılaştığımız sıkıntılardaki mizaha değinmek, planlamadan her akşam bunu yaptık.
Mahir eski dost. Mahir'in dostluğunun yanında özellikle anmam gereken bir yanıda görmediğim bir bakış açısını hep bana işaret etmesi. Herkesin yanında bir Mahir olsa işler kolaylaşır bence. Elazığ, Batman, Kabataş Erkek Lisesi, Fırat Üniversitesi, İstanbul, Batman'da köy okulu ve Batman... Bir gün kabul ederse buralarda köy okulu öğretmenliğini bana yazmasını rica edeceğim.

Ee özetle artık kısmı ise şu: Buralar daha çok, yani çok daha fazla güzelliği hak ediyor...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder