14 Aralık 2010 Salı

Saçlarım ve Kılık Kıyafet Yönetmeliği

Milli eğitimden istifa etmemdeki 4-5 nedenden biri de saçımı uzatamamaktı.

Adamlar hangi tarihte yaz uygulamasına geçilerek ceketsiz gelinebileceğinin tarihini bile yazmış. Hemde bilmem kaç sene evvel, yani o yıl sıcaklar erken gelmiş, geç gelmiş ona bakmadan. Hem sıcak da soğuk da bana değil mi, sen nerden buna tarih koyma hakkını elde ediyorsun ki diye hiç birimizde sormadık. Aslında soramadık, kendi aramızda konuştuk ama bu kadarınada yeltenen birini nasıl sorgulayabilirdik ki.
Bilmem çoğunluk için öylemidir ama şu ütülü kumaş pantolonları giydiğimde ağır bir yük varmış gibi hissediyorum ve kot pantolon ile yürüdüğüm gibi yürüyemiyorum. İnanın aynı dersi, ütü gerektirmeyen bir pantolonla daha yüksek performansta anlatabiliyorum. Ne yazık ki bizde nitelikle çok ilgilenilmez, insanoğlunun yapısında mıdır, bu ülke insanına ait bir özellik midir bilemiyorum.
Saç uzatma konusunda sıkıntı yaşadığım bazı dönemlerde farklı yollara sapmıştım :). Bir dönem saçımın yalnızca ön-sağ bölümünden bir tutamı uzatıp kulak üstünden arkaya doğru atıyordum. Dikkat etmedikçe belli olmuyordu. Sonra bir ara ense hariç saçımı normal (kısa olması gerekiyorki normal olsun) kestirirdim. Ensede uzattığım saçları gömleğin altına koyardım. Güvenlik noktalarını geçip atlattıktan sonra, sanırım böyle anlatmak vakaya daha uygun. Herneyse sokakta ise saçımı bağlardım.
Şimdi Milli Eğitime geri döndüm. Saçım nasıl mı?
Normal. Herhangi bir uzantı çıkıntı yok. Hoş serbest olsaydı saçımı uzatır ve kot pantolon giyerdim. Eminim çok daha iyi bir öğretmen olurdum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder