7 Ekim 2013 Pazartesi

Karadağ

Balkanlar seyahatini planlarken sadece Karadağ konusunda belirsizlikler vardı. Karadağ'da Budva mı Kotor mu diye uzun süre kararsız kaldıktan sonra Budva'ya gitmeye karar verdim. Belki yakında ki Kotor'a da uğrayabilirdik. Bosna'dan nasıl/nereye geçeceğimi bilemediğimden yolculuk öncesinde otel ayarlamamıştım. Mostar'a vardığımızda otogardan Hırvatis'tan topraklarına girmeden (Hırvatistan AB üyesi olduğu için  bizden vize istiyor) Karadağ'a giden bir otobüs olduğu söylendi. Günde bir kez olan otobüs öğlen 2'de ve Kardağ'ın Bosna sınırına yakın kıyı şehri olan Herceg Novi'yeydi. Herceg Novi'den sürekli Budva'ya otobüs vardı.

Herceg Novi'de otogardan ayrılmadan bir sonraki durağımız olan Üsküp biletlerini alalalım dedik. Gişeye gittiğimizde bilet kalmadığı söylendi. Ertesi gün sabah 9 gibi tekrar uğramamızı belki yer ayarlanabileceği söylendi. Biz de Budva'ya geçip ertesi sabah erkenden bilet için gelip tekrar Budva'ya dönmek yerine Herceg Novi'de kalmaya karar verdik. Daha sonra anlayacaktım ki, meğer Herceg Novi'de kalmamızı gerektiren bir durum yokmuş. Üsküp'e gitmek için binmeyi düşündüğümüz otobüs Budva'dan da geçiyor. Oradan da sorabilirmişiz.

Hiç araştımadığım, öncesinde hakkında herhangi bir bilgi sahibi olmadığım bir şehirde (Herceg Novi) kalacaktık. Otogarın karşısındaki bir kafenin penceresinde wifi yazıyordu. Geçtik bir şeyler içerken cepten nete girerek Booking.com'dan bir otel ayarladım, taksiye atlayıp otelimize gittik. Şehir hakkında biraz bilgi edindik, akşam sahilde dolaştık. Artık ertesi gün Herceg Novi'de denize gireriz gibi olumlu yanlar belirledik. Gece gök galiba Herceg Novi civarlarında yarıldı! Daha önce öyle bir yağmur ve gök gürültüsüne şahit olmamıştım. Ertesi gün de devam etti.

Herceg Novi'de akşam sahilde yemek yiyip ardından deniz kenarında yürüyüş yaptık
Artık denize de giremeyecektik. Otelden çıkışı yapıp sabah 8 gibi otogara geldik. Üsküp bileti ile ilgili bize yardımcı olacağını söyleyen kişi yoktu. Gök gürültüsünü dinlerken oluşturduğum B planına geçme zamanı. Podgorica'ya geçecektik. Makedonya'ya coğrafi olarak daha yakındı, hem de başkentti. Orada daha çok seçeneğimiz olurdu.  Yine daha önce hiç araştırmadığım ve hakkında bilgi sahibi de olmadığım bir başka şehire Podgorica'ya bilet aldık.

Podgorica

Daha önce hiç, yeni gittiğim bir şehirde bir iki saat geçirdikten sonra bir alışveriş merkezi arayışım olmamıştı. Bir iki saatte şehri gezebilirsiniz. Açıkcası görülecek bir şey de yok. Podgorica, Balkan coğrafyasında pek fazla göremediğimiz düz bir arazi üzerinde ve yeşillik. Yeni yapılanan bir şehir. Karnımızı doyurup, biraz dolaştıktan sonra yeni yapılan bir alışveriş merkezinde vakit doldurarak, otobüsümüzün hareket saatini bekledik.

THY'nın Karadağ'da Podgorica'ya seferleri var. Sadece uçuş noktası olduğu için uğranılabilir.

Özet olarak, Balkanlar turumuzun Karadağ ayağını görülmesi gereken yerleri göremeden geçtik. Seyahat öncesinde de gezinin Karadağ bölümü ile ilgili belirsizlik çoktu. Budva ve Kotor aklımda kaldı ama. Artık THY'nın Podgorica uçuşundan bilet alıp  Budva ve Kotor'a deniz-kum-güneş tatili planım var. Bundan sonra Balkanlara yapacağım olası geziler için gezi planım bölge bölge gezmek, detaylara ulaşmak.