23 Şubat 2011 Çarşamba

Köy Öğretmeni 1 (Aydın'dan Batman'ın bir köyüne ilk ataması yapılan Sibel Öğretmen)

Okulun odun ve kömürünü idareci odun-kömür pazarına gidip alıyor, ben de bilmiyordum. Eğer köy öğretmeniyseniz, aynı zamanda idarecisi, aynı zamanda hizmetlisi olduğunuzdan, öğretmenin yapması gereken bir iş odun-kömürü almak da. Tabi siz İl Milli Eğitimden yazınızı alıp ben şu okula yazılı olduğu gibi şu kadar odun alcam ardından da gidip şu kadarda kömür alcam dediğiniz vakit, “sizinkiler hazır öğretmenim kamyon hemen yola çıksın mı” denildiğinde de Dur! demek lazımmış. Çünkü bu durumda yaş olan, yanmayan orada bulunabilecek en kötü odunu ve de en kötü kömürü sizin o hazır kamyona koymuş oluyorlarmış. Dur benim odunu gel şuradan doldur, dur gel benim kömürü şuradan doldur bakim demeliymiş. İlk ataması Batman’ın bir köyü olan Sibel öğretmen bu odun kömürünü de almayı başaramamış, sonra da olmuyormuş vakit geçmiş artık. Neyseki yan köydeki öğretmenler biraz fazladan aldırtmayı başarmışlarda o köye arada bi yakacak desteğinde bulunabiliyorlarmış. Gerçi köylüler “Ğoce bizim kömürü niye başka köye verisin” diye itirazda etmişler yaa…


Sibel öğretmenin atandığı köyün okulu taşdan çıkma duvar ve tavanı damdan bir binaymış, çatısı felan yokmuş. Okul tavanının orta bölümü V şekli almış, tavanı çökmek üzere olan bir yapıymış. Neyseki(!) köye yeni yapılan ama sağlık personeli olmayan bir sağlık ocağı varmış. Kullanılmadığı içinde köylü orayı çobana vermiş. Nihayet Sibel öğretmenin durumu iyi yönetmesi sonucu muhtar öncülüğünde köylü sağlık ocağının kullanımını Sibel öğretmene vermiş. Sağlık ocağından evi olan çobanı oradan çıkarmak kolay olmamış elbet, çoban tarafından tehditler tacizler de olmuş Sibel öğretmene.

Hepsine göğüs germiş, gönderilmiş olduğu köyde bir şekilde eğitim- öğretim faliyetlerini sürdüren Sibel öğretmene, gelen müfettişler tarafından soruşturma açılmış. Milli eğitim bakanlığı binasını bırakıpta, sağlık bakanlığı binasında eğitim yaptığı için! Sonuç mu? Sonucu ben de bilmiyorum, komşu köydeki öğretmenin tayini çıkıp merkeze gelmiş.

1 yorum:

  1. hep derlerdi bize köyde öğretmenlik yapmadan öğretmen olunmaz diye asıl kahramanlar onlar

    YanıtlaSil