6 Temmuz 2011 Çarşamba

Milli Eğitim Bakanlığı branş öğretmenlerinde hangi kriterleri arıyor?

Geçen hafta milli eğitim bakanlığı, kendi branşlarında görev yapmayıp asıl branşlarına geçmek isteyen öğretmenlerin alan değişikliği isteklerini sonuçlandırdı. Bulunduğum Batman ilinde fizik branşı için 2 kontenjan açılmışdı, duyduğum kadarı ile 3 kişi müracaat etmiş. Asıl branşları fizik olmasına rağmen sınıf öğretmenliği yapan iki öğretmenden, branşları olan fizike geçişi onaylanan öğretmen ile fizik branşına geçişi onaylanmayan iki öğretmenin özelliklerini buradan paylaşmak istiyorum. Milli Eğitim Bakanlığının eğitim-öğretim faliyetlerine bakış açısını göstermesi bakımından dikkat çekici olduğunu düşünüyorum.


Öğretmen A:
Fizikte yüksek lisans mezunu.
Milli eğitimde 4.5 yıl çalıştıktan sonra istifa edip, 7 yıl da dershanede fizik öğretmeni olarak çalışıp tekrar milli eğitime dönmüş. Dershanede en başarılı öğrencilerle sınıf ortamında ve birebirde çalışmış.
final dergisinin fizik bölüm yazarlarından. fdd'nin dergi ve kitaplarının birçoğuna konular ve sorular hazırlayıp, tashihini yapmış. 

Öğretmen B:
4 yıllık fizik bölümü mezunu
8 yıllık sınıf öğretmeni

Sizce milli eğitim bakanlığı hangi öğretmeni anadolu lisesine fizik öğretmeni olarak atadı? Birçoğunuzun tahmin edeceği gibi B öğretmenini tercih etti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder