21 Nisan 2011 Perşembe

Kepenklerin İndiği Batman, Bugün

Sabah hava güzeldi, canım çekti açıkhavada çay-simit yapayım dedim. Simitçinin yanına ulaşınca anca fark ettim, dükkanlar kapalıydı. Hatırladım önceki gün söylenmişti YSK'nın vetosundan dolayı gösteri düzenleneceği, ondan olmalı. Mado'da kahvaltı yapayım o zaman dedim, orada kapalıydı. Mado'nun da kapalı olması gösterinin büyük olacağını işaret ediyormuş meğer. Migros, Worldmar (alış-veriş merkezi), bir-iki dükkan camları perdelemiş ama açıktı. Bankalar da açıktı ancak kepenkler inmişti. Simit bulamayınca Migros'tan çörek alıp öğretmen evinin bahçesinde çayla götürdüm. Bizim durum da 'simit bulamayınca tahinli çörek ye' oldu.
Polise ait zırlı araçlar belediyenin bulunduğu tarafa doğru gidiyordu. Caddede ki tek anormallik kapalı dükkanlardı ve arada geçen zırhlı polis araçları. Saat 12'ye doğru servis aldı, fark ettim ki ana cadde dışında dükkanlar açıktı.

Olaylar öğleden sonra başlamış. Bir öğrencim Diyarbakır'dan üniversite öğrencilerinin gösteriler için geldiğini söyledi. 600-700 kişinin, çoğu ergen ve çocuk etrafı taşlayıp kırıp döktükleri bir gün olmuş. Anacadde olaylı olduğundan servis bizi ara sokaklardan bıraktı. Caddeye yaklaştığımız yerlerde yollarda çöp konteynırları, çöpler, cam kırıkları, taşlar caddenin durumu hakkında fikir veriyordu. Düşünüyorumda ortaokul, lise çocukları için eğlenceli(!) bir gün olmuş olmalı. Bismil'de polis kurşunu ile öldüğü söylenen göstericiden dolayı ortamın gergin olduğu ve pansiyondan çıkmamam tavsiye edildi. Pansiyona vardığımda pansiyondaki bir öğretmenden dinlenen, okullarının önündeki sivil okul polisi vurulmuş olayını duydum. Arkadaş da öğleden sonra pansiyonun penceresinden caddeden ters yöne kaçan (muhtemelen polisten), sonra birilerinin verdiği taşlarla bölünerek tekrar caddeye doğru koşmaya başlayan çocukları (onun tabiri ile bebeleri) anlattı. Önceden planladığımız üzere dışarı çıkacaktık, arkadaş aradı çıkma dedi ortalık karışık. Polis vurulduğundan, polis de gergin.
Sonra YSK açıkladı, gösterilere sebep olan durumun gerekçeleri ortadan kalkmış. Demokrasi vurgusu yapan BDP'nin de pek demokratik(!) eylemi tamamlanmış.
Şunu belirtmek gerekir ki olaylara Batman halkının bir desteği yok. Benim okulumun bulunduğu mahalle BDP'yi destekliyor görüntüsü olmasına rağmen bu gün, diğer günlerden hiç bir fark görmedim. Akşam dışarı çıkan Metin'e sorduk,
- Ortalık ne durumda?
- Ben ganyan bayiindeydim, bişey yoktu.

1 yorum:

  1. Simit sevdasıyla sabah yolda yürürken iki kişi arkalarında 10-12 kişi(3ü çocuktu) dikkatimi çekti. Önce dükkanların kapalı olup olmadığını mı kontrol ediyorlar diye düşündüm. Sonra (çatık kaşları ve burunlarının dikliği dikkatimi çekmişti) buranın milletvekilleri olmasın diye aklımdan geçmişti. Şimdi hatırladım googledan kontrol ettim de onlarmış.

    YanıtlaSil